تهیه نظام نامه الکترونیک برای سیستمهای مدیریت کیفیت ایزو 9001


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وی فلو (Viflow) یک نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است که با قابلیت مدلسازی و مدیریت فرایندها، امکان درک بهتر و دستیابی بهینه به اهداف سازمانی را فراهم می آورد. به منظور دستیابی به اهداف سازمانی، باید فرایندهای کاری در سازمان تعریف شده باشد و با عملکرد واقعی انطباق داشته باشد. با ایجاد فلوچارت های موثر می توان به شفاف سازی عملکرد، بهبود موثر و یا طراحی مجدد سازمان کمک کرد بطوری که اهداف کلان را با فعالیتهای روزانه مرتبط نمود و کنترل فرایندهای سازمان را به گردانندگان آن داد. وی فلو(Viflow) نرم افزاری است که امکان طراحی فرایندها، مدیریت فرایندها، مدیریت مستندات و مدارک، ایجاد یکپارچگی فرایندها و انطباق با استانداردها را فراهم می اورد و مدیران را قادر به کنترل فرایندها می نماید. نرم افزار با ایجاد فضای مناسب برای یک یا چندین کاربر ابزارهای مناسب برای مدل کردن و مدیریت فرایندها را فراهم می اورد.

یک نرم افزار خوب برای مدیریت فرایندها باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow و آدرس viflow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 637
بازدید کل : 179514
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

http://www.viflow.ir/images/new_45_ani.gif

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 22
:: بازدید ماه : 637
:: بازدید سال : 2296
:: بازدید کلی : 179514

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow

تهیه نظام نامه الکترونیک برای سیستمهای مدیریت کیفیت ایزو 9001
یک شنبه 21 فروردين 1390 ساعت 18:29 | بازدید : 1557 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 

در نظامنامه کیفیت معرفی اجمالی فعالیتها و فرایندهای سازمان ارائه می شود ویا به عبارت بهتر، به منظور "مدیریت کیفیت" انجام می دهد. نظامنامه کیفیت یک سازمان می تواند برای معرفی سیستم کیفیت آن سازمان برای مشتری ها بکار رود.  حدود جزییات مربوط  به این فعالیت ها و نیز نحوه نگارش، فصل بندی و قالب عمومی آن بستگی به نوع سازمان، گستردگی آن، پیچیدگی فعالیتهای سازمان و بالاخره به سلیقه و تصمیم گیری سازمان بستگی دارد.

در مورد شکل و قالب نظام نامه، نظام واحد و یکسانی را نمی توان ارائه نمود. در بعضی از نظامنامه های کیفیت بر اساس عناصر، الزامات و بندهای استاندارد مرجع، تقسیم بندی می شوند، در حالیکه بعضی از سازمان ها ترجیح می دهند تفکیک بندی نظامنامه کیفیت را بر اساس فرآیندهای جاری خود صورت دهند.

در اکثر سازمانها از روشهای ستنی برای تدوین نطام نامه استفاده می شود. یعنی فرایندها به روش تشریحی با گردش کار تدوین و خلاصه انها در نظام نامه درج می گردد.

در برخی دیگر از سازمانها از نرم افزار هایی برای تدوین مستندات یا کنترل سوابق آنها استفاده می شود. که اکثرا به صورت برنامه نویسی یا بکارکیری تکنیکهای ساده یا استفاده از نرم افزارهای مدلسازی استفاده می شود.

شيوه‌هاي نمايش و تحليل فرايندها که روشهاي مدل‌سازي فر‌ايندهاي کسب و کار خوانده مي‌شوند، از مهم‌ترين عوامل موثر در موفقيت يک پروژه مهندسي مجدد فرايندهاي کسب و کار هستند. مدل‌سازي فرايندها فعاليتي است که توسط تحليل‌گران فرايندها و به منظور استخراج فرايندهاي موجود و نمايش فرايندهاي جديد در تمام متدولوژي‌ها و استراتژي‌هاي مهندسي مجدد مورد استفاده قرار مي‌گيرد..

مدل‌سازي فرايندها در اصل شامل مدل‌سازي گرافيکي و روشهاي پردازش داده‌ها توسط تکنيک‌هايي نظير نمودار جريان داده و با هدف پشتيباني از توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي می باشد. اما نوعا مناسب‌ترين نشانه‌گذاري بستگي به عواملي چون هدف مدل‌سازي و افرادي که مدل‌سازي براي آنها انجام مي‌شود دارد.

در اینحا قصد داریم  شما را با  یکی  از روش هاي مدلسازي فرآيندهاي کسب وکار سازمان آشنا نماییم و  با معرفی نرم افزار  وی فلو  به عنوان یک ابزار قوی ترسیم گرافیکی و مدلسازی فرایندها است که امکان ترسیم و نمایش سریع و مطمئن فرایندهای سازمان را فراهم آورده و بستر مناسبی برای مستندسازی و مدیریت فرایندها با جزئیات و اطلاعات کامل ایجاد می نماید، ابزاری مناسب برای تدوین یک نظام نامه کیفیت الکترونیک بر مبنای ایجاد، توزیع و نمایش فرایندها به شکل فایل تحت وب در مرورگر وی فلو یا ایتنرنت اکسپلورر را آموزش دهیم که در آن کلیه اطلاعات از جمله گردش کار و سایر اطلاعات در هر مرحله  کاری  در یک فرایند در یک بانک اطلاعاتی ذخیره و در دسترس می باشد و علاوه براین نرم افزار دارای امکان لینک شدن همه فرایندها به همدیگر بوده و قابلیت جستجو و حرکت بین آنها را میسر می سازد.

اطلاعات بیشتر در مقالات بعدی ارائه می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان نرم افزار و یک نمونه عملی کار شده و یک نظام نامه نمونه به ادرس زیر مراجعه نمایید.

www.viflow.ir

 

 





:: برچسب‌ها: نظام نامه الکترونیک , سیستم , , مدیریت کیفیت , ایزو 9001 , viflow ,
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: